Hip hip hooray !

20/08/20

We winnen de SHOP DESIGN PRIJS 2020.

De jury van PMG Retail looft de opbouw en inrichting winkel omtrent het circulaire aspect, een uitgangspunt dat ook centraal staat in de collecties van Anna Pops. 

Ontdek het complete verhaal, in de vorm van een interview, achter het nieuwe winkelinterieur..... Ook een dikke merci aan Onbetaalbaar en onze huisarchitect ;-)

ARCHITECTUUR EN DESIGN

Hoe is de ontwerp van de winkel opgevat (zowel buiten als binnen)? 

Het ontwerp van de winkel is opgebouwd rond het “circulaire” aspect en het aspect van “upcycling”. Dat zijn uitgangspunten waarbij het reduceren van restafval en het opwaarderen van bestaande materialen centraal staan.Bij het ontwerp en de uitvoering van de winkeluitbreiding is alle opsmuk (voorzetwanden, verlaagde plafonds, ..) uit de bestaande ruimte verwijderd zodat enkel nog elementen in goede staat bewaard bleven. Het opzet is om het levensverhaal van het pand zichtbaar te maken en mee te geven dat wat oud is daarom nog niet onbruikbaar is. Deze benadering sluit aan bij het circulaire gedachtengoed. Tijdens de inrichting ( rekken, legplanken, tafels,...) zijn we nog verder gegaan. Deze is gerealiseerd uit gerecycleerde materialen (plaatmaterialen, glassoorten, textielstukken) die zijn opgewaardeerd naar winkelmeubilair. Dit past binnen het upcycling gedachtengoed. Beide aspecten sluiten aan bij het DNA van Anna Pops waarbij we aandacht schenken aan de oorsprong van het textiel, het leder, de duurzame verwerking ervan en de uiteindelijke kwaliteit van de modestukken. Nadat ze een eerste maal dienst hebben gedaan komen ze terecht in ons Repops concept omtrent herwonnen kledij.

Hoe staat de architectuur ten dienste van de winkel en/of klanten? 

De (interieur)architectuur versterkt het DNA van Anna Pops, modevondsten voor kinderen, en het nevenproject dat ook deel uitmaakt van de winkel Repops, herwonnen kledij.Anna Pops wil steeds inspireren. Onze kledij en schoenen hebben een eigenzinnig en origineel karakter en dit willen we ook doortrekken in de architectuur. De klanten vinden de architectuur van de winkel dan ook perfect aansluiten bij het gevoel dat Anna Pops teweeg brengt.We hebben met behulp van de (interieur)architectuur verschillende 'huiskamers' gecreëerd met elk hun eigen beleving op vlak van materiaalgebruik, type artikelen die worden gepresenteerd, een koffieplek waar klanten elkaar en ons ontmoeten, een speelplek opgebouwd met gerecycleerde materialen,...
Alle 'huiskamers' worden met elkaar gelinkt door een op maat gemaakte lijnvormige pendelarmatuur van meer dan 40 meter lang die doorheen alle ruimten loopt.
Het heel sterk verbonden zijn met de klant is ook één van de troeven van Anna Pops, hierbij sluit de huislijke sfeer dan ook perfect aan.

Welke waren uitdagingen voor de implementatie (bv. tijdens de uitvoering) en hoe is dit opgelost? 

Omdat het interieur uniek en op maat gemaakt is, is er veel energie gekropen in het ontwerp en de uitvoering ervan. De ontwerpers/uitvoerders waren ontzettend betrokken. Zo werd er tijdens de uitvoering en plaatsing nog bijgestuurd tot iedereen tevreden was. Een open communicatie was de sleutel tot het succes. De timing en opvolging hebben we strak in de hand gehouden.Verder is er gefaseerd gewerkt. Tijdens de sluitingsdagen werden de aanpassingswerken in de bestaande winkel uitgevoerd en tijdens de dagen dat de winkel open was werd er gewerkt in de uitbreiding van de winkel. In één dag is de verbinding tussen bestaand en nieuw gerealiseerd. 

INVULLING RUIMTE

In welke zones is de winkel ingedeeld en waarom? 

Het concept omvat ‘huiskamers’. Voorheen had de winkel immers een woonfunctie. Daarom hebben we deze oorspronkelijke woontypologie bewaard in het winkelconcept. De verschillende ruimten staan met grote openingen met elkaar in verbinding.
In elk van de ‘huiskamers’ vind je de verscheidenheid van ons winkelaanbod. Maar in de ene ruimte ligt de focus op textiel, in een andere ruimte op schoeisel en nog een andere op accessoires. Om deze manier valt er overal wat te ontdekken en worden verschillende klantenprofielen getriggerd alle ‘huiskamers’ te bezoeken.
Het huislijke karakter van de zones/kamers past ook perfect bij de verbondenheid die we willen hebben met onze klanten.

In welke mate speelt de verlichting een rol bij de indeling van de ruimte/zones? 

Verlichting vervult een cruciale rol. Via grote ramen en een lichtstraten dringt natuurlijk licht tot diep in de winkel binnen.
Een op maat gemaakt lijnvormig vrij hangend pendelarmatuur van meer dan 40 meter lang leidt de bezoeker doorheen de verschillende ruimten. Je wordt als klant als het ware helemaal naar achteraan in de winkel gezogen door het verlichtingsarmatuur. Dit armatuur verbindt de verschillende ‘huiskamers’ met elkaar. Daarnaast zorgen verschillende pendelarmaturen voor warme sfeervolle accentverlichting. Alle verlichting is LED.

Hoe is de etalage opgevat? 

Aan de straatzijde bestaat onze winkel uit twee woningen. De ene is een burgerwoning die over twee ramen (100 cm x 200 cm) beschikt. Hierin worden etalagepoppen geplaatst die de bezoeker inspireren. Het andere pand heeft één groot etalageraam (300 cm x 250 cm) dat start vanaf winkelvloer. Hier kunnen we experimenterend te werk gaan. Vaak werken we in deze etalage samen met een startende ondernemer (florist, meubelmaker,…) voor het uitwerken van het etalagebeeld. Op deze manier ontstaat een fijne kruisbestuiving.

KEUZE MATERIALEN

 Welke zijn de voornaamste materialen die werden gebruikt?

Op voorhand was geen specifiek materialenpalet beschreven. Bij de vloeren, wanden en plafonds zijn het de oorspronkelijke materialen die opnieuw zichtbaar zijn geworden na het verwijderen van de decoratieve eindlagen zoals bepleistering, voorzetmuren in cellenbeton en verlaagde plafonds. Op die manier zagen de bakstenenmuren en het betonplafond opnieuw het daglicht.
Bij het meubilair hebben we gewerkt met de materialen die op dat ogenblik voorhanden waren om te hergebruiken. Ze bestaan uit verschillende soorten houtachtige plaatmaterialen, glassoorten en textielproducten.
Gordijnen brengen enige sereniteit en zorgen er ook voor dat plaatsen die niet toegankelijk zijn voor de klanten op een niet-dwingende manier afgesloten worden.

 In welke mate dragen de gebruikte materialen bij aan het concept/ de beleving die de de winkel wil uitstralen? 

Interieur en meubilair vormen in ons concept één geheel en versterken elkaar. Het circulaire en upcycling aspect vinden we niet enkel terug in het materiaalgebruik van de meubels, legplanken, plooitafels, ... maar ook in de materialen van de vloer, plafond en wanden. Door het opnieuw zichtbaar maken van de oorspronkelijke materialen vervullen deze naast hun dragende functie ook een esthetische en conceptuele functie. Materialen met een levensverhaal zijn immers niet altijd versleten. Dit willen we letterlijk zichtbaar maken en dit past in het concept (circulaire gedachtengoed) van de winkel.

Is er rekening gehouden met de beoogde klanten bij de keuze van de materialen? 

Ons klantenprofiel is voornamelijk een publiek dat enerzijds op zoek is naar modevondsten en anderzijds zeer betrokken met zijn leefomgeving omgaat. Om aan te sluiten bij het aspect van de modevondsten hebben we een interieur ontworpen dat uniek en op maat is gemaakt. Daarnaast zijn we bewust met gerecupereerde materialen aan de slag gegaan voor de complete winkelinrichting.
De persoonlijkheid van onze producten, winkeluitbating en winkelinrichting sluiten op deze manier aan bij de waarden van onze klanten.

KLEUREN

Hoe en welke kleuren worden er ingezet om de sfeer en het gevoel in de winkel te sturen?

Ook hier hebben we de natuurlijke tinten van de materialen behouden uit respect voor het materiaal. Zo worden gezandstraalde muren gecombineerd met betonnen plafonds en messing lesplanken.
Op zich is ons winkelaanbod zeer gevarieerd waardoor een sereen interieur zonder opsmuk het perfecte kader vormt.

AFWERKING

Hoe werd er bij het project aandacht geschonken aan een kwaliteitsvolle afwerking? 

De inrichting werd op maat uitgevoerd met kwaliteitsvolle materialen van natuurlijke oorsprong; gepolierd beton, verschillende glas- en textielsoorten, ... Door de bestaande opsmukmaterialen (verlaagde plafonds, voorzetwanden, ...) tijdens het renovatieproject te verwijderen en de ruimte als het ware uit te kleden bleven enkel de kwaliteitsvolle materialen over. 

DUURZAAMHEID

Hoe is er rekening gehouden met het beperken van de ecologische voetafdruk? 

Heel het project draait omtrent het “circulair” en ”upcycling” gedachtengoed waar het beperken van de ecologische voetafdruk centraal staat. In een circulaire bouweconomie worden producten en materialen zoveel mogelijk hergebruikt en het restafval geminimaliseerd.
Verder wordt door een doorgedreven isolatie de warmte- en koeltevraag geminimaliseerd. Ook de massieve bouwtypologie van de winkel en het feit dat het gaat om een gesloten bewoning zijn positieve aspecten in de energievraag.

TECHNOLOGIE

 Welke technologische tools zijn er geïntegreerd in het winkelconcept om de service, beleving en interactie met de klanten te vergroten zoals bijvoorbeeld digitale schermen, RFID technologie of Beacons? 

Hierbij is onze website en bijhorende webshop onze grootste troef. Het is als het ware een etalage in real-time. Onze Gazette vormt een inspiratie waarbij dieper wordt ingegaan op de verhalen die Anna Pops triggeren. Onze online Shop The Look vormt een inspiratiebron omtrent silhouetten. Bezoekers kunnen op een laagdrempelige wijze de kledingstukken en schoeisel aankopen. Ook het inspiratiekanaal bij uitstek Instagram is gekoppeld aan de website.
In de winkel wordt de website aan de hand van tablets actief gebruikt om de geschikte artikelen voor de bezoeker te selecteren in functie van maat, model, geslacht, ...
Geen tv voor de kinderen is voor ons een heel bewuste keuze. Wij willen de kinderen hier triggeren door hen authentiek, gerecupereerd speelgoed aan te bieden.

Anna Pops verwelkomt nieuwe merken

13/07/20

Deze 8 merken voegen zich dit seizoen toe aan het Anna Pops portfolio.

Bij Anna Pops vinden we het belangrijk om te blijven vernieuwen en innoveren. We hebben al enkele prachtige merken in ons assortiment maar zo nu en dan voegen we ook nieuwe pareltjes toe. Dit zijn de nieuwe merken die je deze zomer kan verwachten.

Simple Kids

Onze allereerste nieuwkomer is Simple Kids. Een prachtig merk opgericht door de getalenteerde Melanie Ireland, britse roots maar overgewaaid naar België. Dus met dit merk brengen we terug een belgische topper binnen. Haar collecties zijn geinspireerd op haar reizen. Ze maakt gebruikt van verschillende kleuren, stoffen en prints. Elk item is afgewerkt met de grootste zorg en dat zie je ook terugkomen in al haar collecties. Een merk om zeker in de gaten te houden!


Wolf&Rita

Geproduceerd in Portugal, maar geliefd over heel de wereld. Dit merk wordt gemaakt onder ethische omstandigheden. Door hun expertise en kennis, krijg je een collectie met stuk voor stuk mooie afgewerkte items. Met oog voor detail en unieke ontwerpen, dit merk mag niet ontbreken bij Anna Pops.


Novesta

Inventieve ontwerpen in combinatie met tijdloze elegantie, dat is Novesta. Een schoenenmerk opgericht in 1939. Novesta heeft een groot hart voor traditie, hun schoenen worden dan ook nog steeds met de hand gemaakt. Ze maken gebruik van ecologisch materiaal zoals natuurlijk rubber, katoen en linnen. Een merk met het hart (of schoen) op de juiste plek. We hadden het zomer 2020 al in ons gamma, in samenwerking met bobo choses.


Milk&Biscuits

Een favoriet die terugkeert bij Anna Pops. Mik&Biscuits is een merk dat staat voor tijdloze collectie met aandacht voor de natuur. Hun liefde voor vintage en strakke ontwerpen komt zonder twijfel terug in hun kleding. Geen fast-fashion, maar duurzame items van goede kwaliteit die lang meegaan. Een waarde die wij bij Anna Pops ook waarderen en nastreven. En weet je wat geweldig is, er is zelfs een mama-collectie :-).


Gosoaky

We geven het toe, als iets gewoon heel goed is, dan moet je het gewoon in huis nemen. De perfecte regenjas met focus op vrijheid, speeltijd en avontuur. Het Amsterdamse merk Gosoaky heeft het allemaal. Elke jas is oftewel waterresistent of waterafstotend. Met oog voor technische details en materialen die ervoor zorgen dat je kleine rakker echt ‘outerproof’ is. Met hun liefde voor mode en speelse aanpak creëren ze leuke collecties die zowel jong en oud zullen bekoren.


American outfitters/A076

En nog een prachtig belgisch merk voegt zich toe bij de Anna Pops familie. Als je fan bent van kleding met een twist, dan zal hun collectie je zeker aanstaan. Hun collectie wordt geproduceerd op een ethische manier. Met als resultaat kwaliteitsvolle items waar wij bij Anna Pops volledig verliefd op zijn. En we hebben het ook gekozen omdat we het een topmerk vinden voor jongens, iets wat nog beetje ontbrak vonden we.


Diadora

Italië: lekker eten, prachtige stadjes en … mooie, kwaliteitsvolle schoenen voor jong en oud.

Diadora heeft een sportieve collectie, gemaakt van duurzaam materiaal. De productie bevindt zich in Italië (de Heritage lijn) en China (de gewone lijn). Diadora staat voor ‘het delen van cadeaus en onderscheidingen’. Elke schoen is prachtig gemaakt dankzij hun expertise en een cadeau voor je voeten. En we hebben hiermee ons eerste commerciële merk binnengehaald, kom maar langs tieners en mama's :-).


Mipounet

Voor de kleine dromers, die met hun hoofd in de wolken zitten. Mipounet heeft een elegante en frisse stijl. Dit zie je ook terugkomen in hun capsule collectie. Met deze creër je een unieke, tijdloze garderobe.  Vul deze aan met items uit hun seizoenscollecties, en je krijgt een perfecte kleerkast waar je eindeloos mee kan combineren. In hun collectie vind je pareltjes terug waarmee je kids zich kunnen uitleven, of waarin ze kunnen wegdromen over al hun avonturen.


Hoe voeten meten

26/03/20

We sturen graag een voetenmeter naar je thuis

We merken dat vele klanten willen bestellen maar toch teveel twijfelen over de schoenmaat. Bij kledij gaat het iets gemakkelijker :-)

We hebben een oplossing voor jou...
We hebben een voeten meter gemaakt die we jou per post kunnen opsturen. Met deze handige meter kan je de juiste maat heel eenvoudig bepalen.



Naast de maat zijn het type voetjes ook nog belangrijk, zijn deze eerder breed of smal, is er een hoge wreef. Bij elke schoen geven we online alvast info omtrent de 'Taillering'. Twijfel je teveel, mail ons (info@annapops.be) of bel ons gerust 0477931014 (Tina).

Wil je graag een voeten meter?
Vul dan dit formulier in en onze voeten meter komt jouw richting uit.

https://forms.gle/9PNNsNBSC1tWMjJx7

Anna Pops Update

13/03/20

Bijzondere tijden vragen om bijzondere maatregelen

Ons leven zal er de komende weken net iets anders uitzien. De overheid legde gisteren een reeks noodzakelijke maatregelen op om onze gezondheid te beschermen. Maar het juiste doen voor onze gezondheid, betekent helaas ook een streep door de rekening van heel wat lokale ondernemers. Gelukkig kunnen we die dikke streep samen terugbrengen tot een heel dun lijntje.

Daarom… 

1/ Koop cadeaubonnen bij je favoriete ondernemers. Je kan ze later inruilen, maar zo help je hen nu om hun vaste kosten te dekken, zodat ze ook nadien kunnen voortbestaan.

2/ Doe je inkopen bij lokale kruidenierszaken en delicatessenwinkels, bij de bakker, de vishandel en de groenteboer om de hoek. 

3/ Event afgelast? Vraag dan niet om een refund, maar stel voor om het event te verplaatsen of beter nog: doneer het bedrag van je deelname zodat de organisatie z’n kosten kan dekken.

4/ Shop online niet bij de grote ketens maar bij de lokale winkels. En wie geen webshop heeft? Die biedt misschien wel thuislevering of een ander creatief initiatief aan.

En tot slot: laten we in deze periode met z’n allen even op de rem staan. Omarm de kunst van het nietsdoen, denk duurzaam en lokaal, kies kwaliteit boven kwantiteit en zie de kansen die deze periode je schenkt. Lees dat boek, werk aan die droom en vooral: draag zorg voor elkaar. 

Liefs,

Tina, Judith & Filip - Team Anna Pops

Nieuw seizoen, nieuwe merken!

28/02/20

Ontdek 7 fantastische merken

Bij Anna Pops zijn we steeds op zoek naar manieren om onze klanten te verrassen. Daarom voegen we dit seizoen heel wat nieuwe merken toe aan ons portfolio. Tijd om de nieuwste leden van de Anna Pops-familie aan jou voor te stellen!

Designers Remix:

Onze eerste nieuwkomer: Designers Remix. De junior collectie van het Kopenhaagse merk is perfect voor tieners van acht tot zestien jaar oud. Bovendien is Designers Remix een echte pionier op vlak van duurzame mode. We like!

The Campamento:

The Campamento is een tijdloos merk gemaakt in A Coruña, in het noorden van Spanje, dat staat voor creativiteit en kinderlijke verwondering. Wat wij het allerleukst vinden aan The Campamento? Duurzaamheid staat er hoog op de agenda. 


Long Live The Queen:

Dit merk met roots in Amsterdam creëert draagbare essentials voor meisjes van vier tot veertien jaar oud. Denk sweaters, jurken, knits en meer in prachtige kleuren en gemaakt van upcycled materialen. Long live the queen!



FUB:

Bij FUB geloven ze dat kleding goed moet voelen en ons moet toelaten om vrij te bewegen. Hun motto? Dress for life! Al het FUB knitwear wordt ontworpen en geproduceerd met oog voor detail, vakmanschap én duurzaamheid. Zo staat FUB voor moderne klassiekers met een schoon geweten. 


Main Story:

Waarom we fan zijn van Main Story?

1/ Main Story maakt moderne kleding voor kids in zachte kleuren en minimalistische prints. 2/ Hun collecties zijn geïnspireerd op de wereld van kunst & design.                                            3/ Elk stuk is super comfortabel, gemaakt van zachte, natuurlijke materialen en, waar mogelijk, van ecologische oorsprong.

Hartford:

Hartford bestaat al sinds 1979 en staat bekend voor z’n Amerikaanse klassiekers met moderne toets. Bruce Springsteen en Eric Clapton waren meteen fan van Hartford’s mannencollectie en wij begrijpen volledig waarom. 

Faire Child:

Faire Child, dat is honderd procent waterproof outerwear voor kinderen, ontworpen door de Canadese Tabitha Osler. De waterdichte broeken, jassen en wanten worden ontworpen op een zo transparant mogelijke manier. Je kan er dus zeker van zijn dat ze lief zijn voor kids, ouders én onze planeet. 

Ontdek de collecties online of kom langs in onze winkel!

‘Winkelhieren’

15/12/19

Bij lokale bedrijven en winkels kopen

Unizo’s ‘winkelhieren’ is door Van Dale genomineerd voor Woord van het Jaar 2019! 

Shop jij ook zo graag bij lokale ondernemers? Breng jouw stem uit en nomineer ‘winkelhieren’ als Woord van het jaar 2019! Stemmen kan tot maandag 16 december 17u via deze link. 

Heb jij Anna Pops al gespot in de video van Unizo? 


Winkel: Eugeen Bosteelsstraat 10, Aalst - info@annapops.be - +32(0)53 41 57 39 - open van woensdag tot zaterdag, van 10u tot 18u