REPOPS deel 2

31/10/19

Op zoek de duurzame modevondsten

Wat schuilt er achter ethisch verantwoorde mode? Wat is de impact van ‘slow fahion’ en uit welke eigenschappen bestaat een duurzaam stuk textiel?

Tijdens onze zoektocht op al deze vragen kwamen we terecht bij Niki De Schryver. Zij is oprichtster van het platform COSH. Via dit online platform wil ze consumenten helpen in hun zoektocht naar duurzame, ethische kledij. Op donderdagavond 24 oktober was Niki onze gast en gids doorheen een duurzame levensstijl met een focus op mode. 

Cosh verteld het volgende over duurzaamheid; “We zien duurzaamheid niet als een zwart-wit-verhaal. Er zijn veel verschillende facetten aan duurzaamheid. En maar weinig merken scoren op al die kenmerken en zijn circulair én natuurlijk, korte keten én 100% plantaardig, ambachtelijk geproduceerd en zonder enige chemicaliën, eerlijk gemaakt én zonder enig afval of vervuilend transport.”

Ze controleren merken op volgende 8 categorieën: het ethische (werkomstandigheden), het ecologische (impact op het milieu), het circulaire, de korte keten, microplastics, vegan, slow fashion en transparantie.

Als vuistregel gaf Niki mee ten allen tijde PVC en ‘normaal katoen’ te vermijden alsook polyesters in kleding die geen regenjas of sportkleding is. Wel aanvaardbaar en milieuvriendelijk zijn organic cotton, tencel en recycled varianten. 

Benieuwd naar de duurzame scores van de Anna Pops modevondsten? Check hier https://cosh.eco/nl/store/anna-pops. Haar lijst zal nog maandelijks aangevuld worden want haar onderzoek naar duurzame merken is nog maar net gestart.

REPOPS deel 1

31/10/19

Kan consuminderen de wereld redden?

….Ongetwijfeld, samen met een heleboel andere duurzame initiatieven.

REPOPS gaat via het circulair gedachtengoed zijn duurzaam engagement aan. In ons dagelijkse leven is vrijwel alles à la minute beschikbaar in schijnbaar onuitputtelijke hoeveelheden. Fantastisch toch? Maar schijn bedriegt. Onze lokale levensstijl heeft een belangrijke impact op het globale milieu. Deze bewustwording vormt de basis van het REPOPS concept.

Op de snelheid waarmee kinderen groeien hebben we (gelukkig) geen vat. Maar het antwoord hierop schuilt niet in het massaal aankopen van kledingstukken die een grote impact hebben op het milieu door hun productie, transport en beperkte levensduur. 

REPOPS, als plek voor kwalitatieve herwonnen kledij is hier een antwoord op. Wij selecteren hierbij een reeks merken en stellen kwaliteitscriteria voorop waaraan de binnen te brengen kledingstukken moeten voldoen. In de periode van december-januari en juni-juli is de REPOPS-collectie in onze winkel aanwezig. 

Kledij wordt zo een investering, want een deel van de verkoopprijs vloeit terug naar de klant.

Advies op (schoen)maat

05/09/19

Hoe onderhoud ik mijn schoenen?

Een kindervoet ontwikkelt zich voortdurend dus kies je het best voor een mooie schoen die jouw kind als gegoten zit en voldoende steun biedt. Daarom selecteren wij zorgvuldig ons aanbod schoenen waarbij de focus wordt gelegd op tijdloos, duurzaam materiaal. Eenmaal thuis met je splinternieuwe schoenen, begint jouw verhaal. Kinderen ravotten graag, maar denken daarbij niet na over wat ze aan hun voeten dragen. Je schoenen beschermen en verzorgen is de boodschap, zodat je kind zorgeloos kind kan zijn. Afhankelijk van het materiaal zijn er verschillende onderhoudstips mogelijk. Wij geven jullie deze graag mee zodat je van jouw aankoop maximaal kan genieten. 


Glad leer & gevet leer
Beschermen
Leer is een duurzaam materiaal dat van nature ademend en sterk is. Gebruik je jouw schoenen voor de allereerste keer dan is het belangrijk dat je ze op voorhand gaat beschermen tegen vocht en vuil. Een impregneerspray zorgt voor een transparante laag omheen de schoen waardoor waterdruppels van het schoenoppervlak glijden, zonder het ademende effect van de schoen aan te tasten. Een impregneerspray voor gevet leer schenkt extra aandacht aan de geoliede laag van de schoen, waardoor de rustieke uitstraling blijft behouden. Kinderschoenen worden intensief gebruikt, daarom raden wij aan om je schoenen regelmatig in te spuiten op een afstand van ongeveer 30 cm. Doe dit wanneer ze volledig droog zijn om vlekken of kleurverschillen te voorkomen. 

Reinigen en verzorgen
Modder, zand en stof behoren tot het speelterrein van de kinderschoen. Gebruik een borsteltje om deze deeltjes te verwijderen. Wrijf daarbij grondig in de naden. Doe vervolgens een verzorgingsproduct op een spons en smeer de schoenen in, hierdoor krijgen ze hun soepele structuur terug en wordt de kleur opnieuw levendiger. 

Kleur boosten
Om het vervagen van kleuren tegen te gaan kan zowel een kleurloze als een kleurende waterstop tube aangebracht worden. Poetsen met een iets donkerder kleurend product geeft onmiddellijk een intenser resultaat. Tegen extreem gebleekte schoenen biedt een colorit tube, in een kleur naar keuze, de nodige redding. 

Suède en nubuck
Beschermen 
Deze rustiek ogende materialen ontstaan door het looien van leer, maar wat is het verschil tussen beide? Bij suède wordt de onderkant van het gelooid leer geslepen waardoor er een geborstelde structuur ontstaat. Bij nubuck wordt juist de bovenkant van het gelooid leer geschuurd waardoor er een fluwelen look ontstaat. Beide zijn gevoelig voor regen dus hebben ze net dat tikkeltje meer zorg nodig om hun unieke uitstraling te behouden. Bij het eerste gebruik en tijdens de wintermaanden is het aangeraden om de schoenen wekelijks te behandelen met een impregneerspray.

Reinigen en verzorgen 
Vuilresten kunnen met een borstel verwijderd worden. Om vlekken te verwijderen op suède en nubuck wordt een Suede Nubuck Box gebruikt. Dit is een blokje met een harde crîpekant om droog te reinigen en een zachte schuimkant om de schoenen op te ruwen. Doe dit regelmatig om de originele uitstraling van jouw schoenen te behouden. Bij hardnekkige vlekken kan een reinigingsschuim aangebracht worden om vervolgens uitgewreven te worden met een zachte borstel.

Kleur boosten
De kleur verzorgen en verfrissen van zowel suède als nubuck kan met een Nubuck textile flacon. Deze transparante verzorging met opbrengspons wrijf je op de schoen en laat je nadien drogen. Zo simpel was het nog nooit!

Metallic

Beschermen
Metallic zorgt voor glitter en glamour en dat kan vrij letterlijk genomen worden. Het bestaat uit een glanscoating met een glittereffect dat op verschillende ondergronden kan aangebracht worden. Uniek voor dit materiaal is zijn hoge glansfactor. Een impregneerspray speciaal ontwikkeld voor metallic zal deze shiny shoe met zorg beschermen tegen vocht en vuil.  

Reinigen en verzorgen
Elk materiaal heeft zijn eigen gevoeligheden. Scherpe randen kunnen metallic schoenen bedreigen met krassen. Voldoende impregneren met een impregneerspray, speciaal ontwikkeld voor metallic, is cruciaal. Deze spray zal de glans van jouw schoenen vernieuwen. Gebruik steeds een zachte doek om vuilresten te verwijderen en om de schoenen op te blinken. 

Kleur boosten
De kleur opfrissen kan met een kleurende collonil colour cream. Dit product zal ervoor zorgen dat het leer opnieuw soepel wordt, de glans wordt hersteld en de kleur herleeft. Breng dit product in een dunne laag aan met een zachte zoek of een zachte borstel. Na 20 à 30 minuten kan de schoen opgeblonken worden met een doek. 

Lak leer
Beschermen
Schoenen in lakleer geven een extravagante touch aan elke outfit. Door de kunststoflaag die wordt aangebracht op het leer ontstaat er een hoogglanzende effect. Gewone onderhoudsproducten zouden een vettige laag achterlaten op het leer, daarom raden wij aan om lack mousse voor lakschoenen te gebruiken. Het antistatische effect van deze mousse zorgt ervoor dat vuilresten van de schoen afglijden. Lak is temperatuurgevoelig dus stockeer je schoenen in een stabiele omgeving om scheurtjes in het leer te voorkomen.

Reinigen en verzorgen 
Reinig lak leer met een vochtige doek. Net zoals metallic is lak gevoelig voor krassen dus gebruik steeds zachte materialen om je schoenen te poetsen. Vervolgens kan opnieuw de lack mousse worden aangebracht om de glans en de elasticiteit van de schoenen te behouden. Tot slot kan je voor een oogverblindende glans de schoenen opblinken met een droge doek.

Kleur boosten
De kleur laten heropleven van lakschoenen kan enkel door een verzorging aan te brengen. Hiervoor kan opnieuw de lack mousse gebruikt worden of een Lack polish.

Ander materiaal
Heb je schoenen gekocht in een ander materiaal dan hierboven beschreven? Speel dan op save met een impregneerspray voor alle materiaal soorten en materiaalcombinaties zoals voor schoenen met een harig effect. Vlekken verwijderen kan met een reinigingsschuim dat je met een vochtig sponsje over de vlekken wrijft. 

Algemene tips
Om af te sluiten zijn er enkele do’s en don’ts die gelden bij elke soort schoen. Allereerst moet je nieuwe schoenen altijd inspuiten met een impregneerspray alvorens je ze gaat dragen om ze te beschermen tegen vocht en vuil. Na het reinigen en verzorgen sluit je jouw routine opnieuw af met impregneren. Leer is een natuurlijk materiaal dat gevoelig is aan omgevingsfactoren. Plaats daarom je leren schoenen nooit bij verwarmingselementen om scheurtjes te voorkomen. Last but not least, geniet van jouw aankoop!

7 jaar Anna Pops in 7 mijlpalen

28/08/19

Zeven vette jaren, dat waren het.

Rijk aan bloed, zweet en tranen, maar ook vol inspiratie, enthousiasme en positieve energie. 


Zeven jaar Anna Pops in zeven mijlpalen. Hier gaan we! 

Er was eens een mini-winkel van 12m2…Augustus 2012. 
Plots is er het magische moment dat onze eerste dochter Fauve haar eerste stapjes zet. De zoektocht naar een kwalitatieve schoen en onderbouwd advies begint, maar we komen van een kale reis thuis. Tijdens een moment van rust, onder de zon in de Provence, ontstaat het idee om hier zelf een antwoord op te formuleren. Heel voorzichtig, met onze spaarcenten, kopen we de allereerste collectie aan. Een deel van Filip’s architectenbureau bouwen we om tot winkel. 12m² vol kinderschoenen. Het is een leerrijke periode want van handel kennen we niets en we komen geen van beiden uit een ondernemersfamilie. Stap voor stap leren we het productieproces en de mensen achter de schoenen kennen. Ons publiek is geweldig en vanaf dag één vormen zij de drijvende kracht achter Anna Pops.  

Schoenencollectie x 5
Een winkelruimte van 12m² is gezellig en er passen net drie kinderwagens in :-). Maar ons aanbod groeit en we hebben écht te weinig plaats om alle schoenen op een serene wijze te presenteren. Zodra de woning naast ons te koop komt, hebben we interesse en na lang wikken en wegen hakken we de knoop door. Een grote stap voor onze kinderschoenenwinkel. Het gelijkvloers vormen we om tot winkelruimte en de twee bovenliggende verdiepingen richten we in als appartementen. Voortaan kunnen deze voor enkele dagen, weken of maanden worden gehuurd. AP8 vormt zo geregeld een bakermat voor zakenmensen die er rust en ruimte vinden in een huiselijk kader. De uitbreiding maakt ook ruimte voor meer schoenenmerken en matenreeksen (van 17 tot 41) én voor nieuwe ideeën. 

Bij elke schoen de gepaste outfit. 
Zowel in de  fysieke winkel, als op onze website staat inspireren centraal. Creëren is onze passie! Zo werken we al van bij de start met gepersonaliseerde schoenontwerpen, online terug te vinden onder 'Anna Pops Creatie'. We werken hiervoor met bestaande modellen waarbij we de kleuren, materiaalsoorten, veters en zolen aanpassen. Dankzij een duurzame samenwerking met een reeks kleinschalige familiebedrijven is dit mogelijk zonder enige invloed op het prijskaartje. Na een bezoek aan de Ocra in Grottazzolina (IT), waar trouwens het filmpje die je terugvindt op de homepagina werd opgenomen, ontstaat ons eigen merk 'Ocra by Pops'. Nu staan we letterlijk met onze voeten tussen de schoenen en ervaren we hoeveel energie, passie, vakmanschap en tijd deze kleine meesterwerkjes vergen. In de flow van het inspireren, voegen we ook kledij aan ons aanbod toe. Hierbij gaan we steeds op zoek naar beginnende merken of bijzondere vaste waarden die ons verrassen op vlak van snit en materiaalgebruik. 

Een nieuw gezicht. 
Groeien is fijn maar verdrinken in het werk niet. Om de focus op onze passie te kunnen bewaren, moeten we ons laten ondersteunen. Nieuwe aanwinst Judith is een pienter manusje-van-alles die ons zowel vóór als achter de schermen ondersteunt.  Tijdens de piekmomenten wordt de Anna Pops familie verder aangevuld met jobstudenten. Zo’n eerste personeelslid is in het begin wat onwennig maar zodra de klanten ons hun zegen geven, weten we dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Stijn, onze ICT goochelaar, is ons onzichtbare familielid en van onschatbare waarde voor het vlot functioneren van het bedrijf.

Online renaissance
Onze drang naar vernieuwing leidt tot een compleet vernieuwde website waarbij de focus ligt op het inspireren, kennis delen en ontzorgen. Via 'shop-the-looks', Instagram en fotoshoots creëren we het volledige seizoen door nieuwe looks. Via de 'gazette' en een reeks 'tips &tricks' op de homepagina delen we kennis en inspiratie met onze klanten. In het drukke leven dat we allen leiden, willen we zoveel mogelijk ontzorgen. Zo wordt een winkelbezoek op afspraak door velen ontzettend geapprecieerd. 

Modevondsten
Alweer dreigen de dozen boven ons hoofd uit te stijgen. We gaan op zoek naar een boeiende plek waar architectuur en mode kunnen samenkomen. Het antwoord op die vraag vinden we in het achterhuis dat aansluit op de bestaande winkel. Muren, vloeren en plafonds worden ontdaan van alle opsmuk. Wat overblijft is een stilleven waar pure materialen en structuren centraal staan.  De nieuwe winkel is voor ons de ultieme ontmoetingsplaats met onze ambassadeurs. Hier is ruimte voor rust. Een kop koffie en een koekje stimuleren persoonlijk contact en daar halen we veel energie uit. Het vluchtige vervaagt en maakt plaats voor diepgang. Vanuit deze insteek stellen we ook collecties samen met schoenen, kledij én bijhorende accessoires. De invulling van het seizoensmode zoals we het kennen, maakt steeds meer plaats voor een focus op duurzame en tijdloze stukken.  

Repops
In ons dagelijkse leven is vrijwel alles à la minute beschikbaar in schijnbaar onuitputtelijke hoeveelheden. Fantastisch toch? Maar schijn bedriegt. Onze lokale levensstijl heeft een belangrijke impact op het globale milieu. Deze bewustwording willen we integreren in het DNA van Anna Pops.  
Op de snelheid waarmee kinderen groeien hebben we (gelukkig) geen vat. Maar het antwoord hierop schuilt niet in het massaal aankopen van kledingstukken die een grote impact hebben op het milieu door hun productie, transport en beperkte levensduur. Daarom werken we binnen ons #repops initiatief aan een plek voor kwalitatieve herwonnen kledij. Wij selecteren hierbij een reeks merken en stellen kwaliteitscriteria voorop waaraan de binnen te brengen kledingstukken moeten voldoen. Kledij wordt zo een investering, want een deel van de verkoopprijs vloeit terug naar de klant. Hierover binnenkort meer. 
Een ander engagement? Zoveel mogelijk kennis vergaren over de milieu-impact van onze collecties en die kennis delen met onze klanten. Waar worden stukken vervaardigd? Wat is de ecologische voetafdruk van katoen? Zo willen we ervoor zorgen dat zowel wijzelf, als de klant bewuste keuzes maken, zonder hierbij een vermanend vingertje op te steken. 

7 jaar Anna Pops

21/08/19

Een terugblik

Zeven jaar geleden stapten Tina en Filip het grote Anna Pops avontuur binnen. Sindsdien voorzien ze peuters van twee tot tieners van achttien van originele en eigenzinnige outfits. Samen met Tina blikken we terug op wat was en kijken we vooruit naar wat komt. Met een lach, een traan en vooral een flinke portie passie en overtuiging. 

Hoe kwam je zeven jaar geleden op het idee om een winkel met kinderschoenen te beginnen?
Anna Pops ontstond - zoals je dat wel vaker hoort - vanuit een eigen behoefte. Ik kon nergens een toffe kinderschoen vinden voor onze - toen - tweejarige dochter. Zo ontstond het idee om zelf die toffe kinderschoenen te gaan verkopen. Tijdens de zomer van 2011 broedde ik op het idee en in januari 2012 bezochten we de eerste beurzen. In de zomer van 2012, een jaar nadat het idee ontstond, openden we onze deuren. Een fijne nieuwe uitdaging, maar vooral ook heel erg spannend.  

Nergens voor nodig, zo bleek, want Anna Pops was onmiddellijk een groot succes. Wat was voor jou het hoogtepunt van de voorbije zeven jaar?
Voor mij zijn dat de momenten waarbij we telkens nieuwe sprongetjes maakten. Van een heel kleine winkel naar iets groters, dan de kledij erbij en vervolgens naar een nog grotere winkel. Dat ik in 2018 de Aalsterse ondernemersaward won, was voor mij de kers op de taart.  

En die successen worden dan ook uitgebreid gevierd?
Veel te weinig eigenlijk! Op dat vlak zijn we heel bescheiden. Mensen moeten eerst twintig keer zeggen dat we het goed doen voor ik het ook echt geloof. Tips om die kleine en grote overwinningen wat vaker te vieren zijn dus altijd welkom! (lacht) 

 “De ene dag gaat alles super en de volgende dag zie je het niet meer zitten. Dat werd op een bepaald moment echt te veel.”

Ik neem aan dat er naast de vele hoogtepunten ook mindere momenten waren?
Uiteraard. Ik krijg het vooral lastig door de sleur die er na een tijdje insluipt en het voortdurend wisselen tussen ups & downs. De ene dag gaat alles super en de volgende dag zie je het niet meer zitten. Dat werd op een bepaald moment echt te veel. 
Het zette ons voor de keuze: stoppen of groeien en ons team uitbreiden. 

Het werd het laatste?
Klopt! We hebben best lang gewacht om de stap te zetten want people management is niet ons ding en we stelden best hoge eisen. Uiteindelijk verwelkomden we na vijf jaar Judith in ons team. Het feit dat ze een vriendin is, hielp me om de stap te zetten. Ze kent namelijk ook mijn minder sympathieke kant! (lacht) Daarnaast werken we ook altijd met goeie jobstudenten. Die lijken we als vanzelf aan te trekken. Dat Anna Pops een heel gemoedelijk bedrijfje is dat leuke spullen verkoopt, zal daar wel voor iets tussenzitten.  

 “Ik leerde wat mijn talenten zijn en hoe ik die ten volle kan inzetten. Geweldig dat je daar als ondernemer de volle vrijheid in krijgt!” 

Kledij erbij, uitbreidingen en verbouwingen, een nieuw teamlid … Er veranderde veel de voorbije zeven jaar, maar op welk vlak heeft het ondernemerschap jou veranderd? 
De voorbije zeven jaar heb ik mezelf heel goed leren kennen. Ik leerde wat mijn talenten zijn en hoe ik die ten volle kan inzetten. Geweldig dat je daar als ondernemer de volle vrijheid in krijgt! Bij elke inzet die je doet, zie je ook resultaat. 

Intussen hebben jullie twee prachtige dochters rondlopen. Hoe heb jij de combinatie ondernemen-moederschap tot nu toe ervaren?
Ik ben nooit een echte ‘mama-mama’ geweest. Uiteraard zie ik mijn kinderen graag, maar dat betekent niet dat ik elke dag om half vier aan de schoolpoort wil staan. Het klinkt misschien cru, maar ik denk dat ik liever ondernemer ben, dan dat ik elke dag voor mijn kinderen zou moeten zorgen. Daarvoor doe ik graag beroep op de mensen om me heen.  

Je bent duidelijk een ondernemer in hart en nieren! Wat is voor jou het allermooiste aan deze job?
Dat is voor mij het feit dat elke inspanning ook een direct resultaat oplevert. En uiteraard de positieve feedback van klanten en de inspiratie die ze me geven wanneer ze vertellen over hun vakantie, hun job, hun dromen en verlangens.  

 “Meer kinderen in mooie, eigenzinnige modevondsten, daar droom ik van!” 

En wat zijn je grootste frustraties?
Dat alles zo tergend traag gaat en dat je continu moet roepen (lees: marketing voeren) om gehoord te worden. Ook de snel veranderende technologie en het feit dat we daar als retailers zo afhankelijk van zijn geworden, speelt me soms parten.  

Mocht je kunnen teruggaan naar dit moment, zeven jaar geleden: welke goeie raad zou je jezelf geven voor je in dit avontuur stapt? 
Toen ik zeven jaar geleden begon moest ik alles nog leren. Ik heb dus heel wat leerschool moeten betalen om te staan waar ik nu sta. Ik zou mezelf daarom aanraden om eerst even in de branche te werken voor ik er zelf aan begin. Daarnaast zou ik mezelf aanraden om onmiddellijk een marketingcursus te volgen. En om een partner of klankbord te zoeken. Iemand waarmee het echt klikt en die ervoor zorgt dat niet alles op mijn schouders terechtkomt.  

En de toekomst, hoe mag die er voor jou uitzien?
Ik droom ervan dat Anna Pops een goed geoliede machine wordt die ook zonder mij perfect kan draaien. Dan kan ik me meer loskoppelen om te werken aan nieuwe ideeën. Daarnaast wil ik de retail heruitvinden en beter omgaan met overstock. Het idee van een circulaire economie, met daaraan gekoppeld een goed verdienmodel, boeit me enorm. En tot slot wil ik Anna Pops nog meer op de kaart zetten in België en ver daarbuiten. Meer kinderen in mooie, eigenzinnige modevondsten, daar droom ik van! 

Paris, la ville de la mode

11/07/19

Begin juli was het weer zover, we namen de trein richting Parijs.

Wij (Judith, Tina, Filip en ons minimodel Fauve) trokken naar dé modestad om de zomercollecties voor 2020 te ontdekken, te voelen, door te passen en samen te stellen. 

Onze driedaagse citytrip is gevuld met de grote beurs 'Playtime', de alternatieve beurs KID waar vooral opkomende maar ook alternatievere merken zich verzamelen en een reeks bezoeken aan privé showrooms. De focus ligt, naast de kleding- en schoenencollecties, op het ontmoeten van de makers. Tijdens deze momenten ervaren we intens de inspanningen die ze leveren en de passie waarmee ze aan hun creaties werken. Elke ontwerper met zijn verhaal…. Het is telkens uiterst boeiend. De beurs is voor hen immers de finale die ze spelen waarvoor ze een heel seizoen geknokt hebben. 
Tijdens deze dagen wordt de nieuwe Anna Pops collectie geboren. Schoenen, kledingstukken gaan door kritische handen en ogen die focussen op de details. 

Last but not least… de pasvorm. Hiervoor schakelen we, soms met wat tegenzin, onze dochter Fauve in.  Na het doorstaan van deze technische tests worden, soms moeilijke, keuzes gemaakt. In onze selectie zitten diegene waarbij het liefde op het eerste zicht is. Het blijft immers een gevoelsverhaal waarbij persoonlijke esthetiek de winnaars aanduidt. Deze geluksvogels komen dan terecht in de winkel en de webshop! 
Eén van onze inspiratiehoogtepunten dit jaar, buiten de muren van de beurzen, was een bezoekje aan het geëngageerde merk Sézanne. Dit moet je eens ontdekken. Ons spreekt vooral het achterliggende verhaal vol ambities, zonder te willen bluffen, aan…. Heel subtiel en sociaal. Onze hoofden en harten zitten opnieuw vol met uitdagingen. Nu verder aan ons persoonlijk Anna Pops verhaal schrijven waarbij modevondsten blijven centraal staan. Hier een sneakpreview naar ons bezoek aan Parijs.

Winkel: Eugeen Bosteelsstraat 10, Aalst - order@annapops.be - +32(0)53 41 57 39 - open van woensdag tot zaterdag, van 10u tot 18u

Overzicht openingsuren juli.
Of maak hier je afspraak.